Vinter

"Det blir mörkare och mörkare. Snart borde det bli kyligare och kyligare också. Men just nu är det milt. Temperaturer mot 10 grader om dagarna. Rena rama värmeböljan.

Ungefär just nu om året brukar jag raljera om hur äcklig vintern är och hur de närmsta månaderna kommer bli ett helvete. Men inte i år! I år känns det som att vintern inte kommer fort nog. Jag vill ut och trycka stavarna i snön tills händerna får blåsor. Jag vill våldsamt tina mina fötter i duschen efter ett långpass snöpuls utan våtsockor. Jag vill att andedräkten ska frysa i skägget på träningspassen. Jag vill ut på isen med bandyklubba. Jag vill ge mig ut på träning och inte riktigt veta om det kommer ta två timmar eller fyra timmar på grund av svåra väderförhållanden. Och jag vill dricka julmust från Guttsta Källa.

Därför vill jag att vintern ska komma och att den ska komma våldsamt. Jag snackar om en och en halv meter snöfall på ett dygn och temperaturer ner mot 30 minusgrader. Nu är det slut på gnället! Inget jävla snack om utlandsresor och inomhusträning längre. När det är sibirisk vinter står Karelin ute i T-shirt och grillar. Det är helt enkelt dags att plocka fram Ryssen igen i vinter!"
 
Af Simon Hedlund

Kommentarer
Postat av: Beundrare

Haha Samuel, klockisch! We love you!

2012-11-18 @ 16:35:41
Postat av: Läraren

När man citerar är det brukligt att använda citattecken och ange källan.

2012-11-19 @ 11:01:57
Postat av: Anonym

Det är rätt inställning. Nu blev vintern helt klart mer inspirerande :)

2012-11-19 @ 12:21:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0