F.O.O.

Idag var det onsdag, en helt vanlig onsdag. Det var i alla fall det som jag trodde när jag gick upp idag. Jag tänkte att det skulle bli sovmorgon på morgonen, sen skola, sen stressa sönder till träningen som började 20 minuter efter att man slutade skolan sen hem för att laga mat och sen plugga hela kvällen och sen var den dagen slut. Men riktigt så vart det inte.

 

Först var det sovmorgon precis som vanligt, vilket som var riktigt skönt efter den extremt långa, blöta, snabba natt träningen med Linné i går, den har gjort sig påmind i benen hela dagen, inte minst på dagens träning. Efter det så var det skola, som vanligt. Skolan var inte så mycket att skriva om förutom att det var potatis idag, vilket var bra eftersom det får man bara i sig på skoltid nuförtiden.

 

Efter skolan så var träningen flyttad till 15:15 i stället för 15:00 vilket var uppskattat eftersom att det var många som ofta var i senaste laget till träningarna. Innan träningen så utdelades ett konstverk från Jesper Kullin och Fredrik ”Lill” Wigertz till vår norrländske tränare Joel. På slipsen så stod det IFK UMEÅ och klubbens stjärna. Denna present gjorde så att det varma norrlänska hjärtat slog några extra slag. Vissa anade till och med att ögat på vår urfader från Ume skogarna var lite fuktigt. Han sa åt oss att springa bort till träningen medan han gick och la slipsen på ett säkert förvar.

 

Dagens träning var löpskolning och spänst. Vi körde ett 10tal antal övningar. Vi vilade näst intill hela tiden tyckte de flesta, trots det så sa Joel att vi egentligen vilade alldeles för lite mellan övningarna och att friidrottarna (som brukar göra övningarna) brukar vila mer än dubbelt så mycket som vi gjorde. Van vilade mycket eftersom man tränade explosiviteten och inte uthålligheten, eller något liknande. Jag och många fler tyckte att det kändes som man slösade bort mycket träningstid när man vilade mer än hälften av tiden, men det fanns säkert någon jättesmart förklaring på det med.

 

När vi kom tillbaka från träningen så vart det gemensam stretching för alla oss i B(ästa) korridoren. Efter stretchingen så kom Vilden på att han inte hade tinat sin köttfärs som han skulle göra dagens måltid utav. Han lade påsen under rinnande varmvatten och tänkte gå och duscha. Miljöhjälte som jag är så stoppade jag han och sa att du kan inte lämna den under rinnande vatten, det är inte alls miljövänligt. Till svar fick jag ”hur f*n tycker du att jag annars ska tina den då?” jag kontrade på skämt med ”inte vet jag heller ta med dig den i duschen eller något men du får inte lämna den sådär” då kom dagens kommentar, den ovanligt vilde Vilden lägger den: ”F*n va smart, det är ju typ lika varmt som f*cking Mordor där inne” sen tog han in köttpåse och duschade med den.

 

Efter maten så beslutade jag och Vilden oss för att testa vällingen som jag hade köpt, vi har fått reda på att det är riktigt nyttigt och innehållen bara massa bra saker för folk som tränar hårt. Vi konstaterade att det inte smakade så mycket och hade en konstig konsistas, med andra ord så var det ingen favorit. Men då kom Hanna och sa att vi kunde ha i oboy pulver, vilket vi inte hade så vi tog fram kakaon och sockret och blandade. Jag upptäckte ganska snabbt att jag hade i för mycket både socker och kakao för att det blev starkt Vilden däremot tänkte bara ”det är för starkt måste ha i mer socker” och det hade han i, lite för mycket socker. PersaRN gjorde en Baconmacka som det kommer att komma bild på.

 

Efter välling kaoset så var det dags att göra fruktsallad. Jag, Vilden, Malin och Sofie var det som gjorde frukt sallad. Sofie gjorde chokladsåsen och vi andra fixade frukterna. Vi gjorde mycket sallad, väldigt mycket sallad. En halv melon, en och en halv påse mandariner/clementiner/småapelsinermedoliganamnsommanbliggalenpå förmanvetaldrigvadomheter, en apelsin, en påse äpplen, ett halvt till äpple, en kartong med vindruvor och en klase bananer var det i salladen. Glass och chokladsås fanns det även mycket av. Vi åt så att vi sprack och lite till sen var vi klara. Jag och Vilden la oss och vilade lite i tjejernas soffa och sen gick vi ned till oss. F.O.O. står för Fruktsallad Onsdags Orgasm och det kommer att förekomma varannan onsdag framöer. Det var väll i princip vad som hände under denna händelserika dag hos oss på Kantorsgatan.

 

Jag här även lite extra material att tillägga vi börjar med det sorliga och avslutar med det roligaste för de flesta:
1. Felix Classon har slutat på OLGY.
2. Jag ”Masen” har bytt bort en utav mina heliga Mora tröjor mot en av Emil Wikströms gamla Värmland tröjor. Ett byte som gynnar båda parterna och båda är extremt nöjda med bytet.
3. PersaRN klagade hela dagen på att han har varit trött och att han sov för lite. Här kommer en förklaring varför. Han var i en annan korridor och hälsade på ”fröken X” ända till klockan 2 igår och när han kom tillbaka till B(ästa) korridoren så kom han på att han inte hade ätit mat och ställde sig i köket för att laga mat. Klockan 03:00 befann han sig ensam i sin säng.

 

All information ifrån punkt 3 kommer ifrån sammanställda rykten och bekännelser och stämmer med att sannolikhet.

 

Här kommer lite bilder:

                                 tröj bytet
                                 bacon mackan                                           vällingen
Vildens sockrade välling.
 
/Masen
 

Kommentarer
Postat av: Skåning Såklart

Man ska inte köpa vuxen välling, barnvälling med extra näring, bättre smak och mindre klumpar ska det vara.Förslagsvis skulle jag inskaffa en nappflaska, klumparna silas bort :)
Lär ni er inget där uppe? (typiskt killar...)

Svar: Tack för tipset, det kommer garanteras att prövas i framtiden!
uppsalaboys.blogg.se

2012-11-03 @ 23:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0