Fjäll-OL

Jag har precis kommit tillbaka till stugan efter att ritat in mina vägval på dagens bana.  Det är alltid lika kul att se hur små HD10 har sprungit in på fel stig och hävdar att ”kartan var felritad” eller att ”Stigen var konstig”. Skrattar inombords,

Jag fick inte mycket sömn under natten gång, men jag vaknade iallafall upp till en molnig morgon och hoppades på att regnet skulle utebli. Det gjorde det i ungefär fem minuter efter att vi satte oss i bilen. Duggregn och blåst var huvudrollen timmen innan start och det såg länge ut att klarna upp, men det gjorde det inte. Istället blev dimman tätare och regnandet fortsatte och man undrade varför man var där frivilligt. Självklart så härdar man ut för att komma hem. Charmen med orientering. Men så småningom slutade det dugga och molnen blev ljusare.

 

Det här året var starten vid nipfjällets fot och man fick springa en bit på det fjället innan man sprang över vägen till det andra fjället, där huvuddelen av förra årets Fjäll-OL var. Det var, som vanligt, en fin och fysiskt krävande bana. Hyfsat ”lätt” i början och det blev allteftersom mer svårorienterat. Kontrollerna var väl dolda från håll och trots ett öppet landskap var man tvungen att veta vart man var om man skulle hitta kontrollerna. För egen del gick det hyfsat bra. Jag fick en del problem med riktningen på slutet av banan, men inget allvarligt. Gick ut lugnt med tanke på gårdagens slitage och öppningen kanske var för lugn för jag var inte så sliten som jag trodde och jag hade mycket krafter kvar på slutet av banan. Något att tänka på tills i övermorgon.

Nåja, orienteringen gick bra hela vägen, bara några riktningsfel och en liten snurr till sjuan. Fastnade i ett par stenrösen ett par gånger och tappade orienteringen helt (se mot 3:an samt 8:an). Kartan lämnar jag nedan till den lite mera erfarna.

 
Kartan över banan utan kladd.
 
 
 
Mitt lopp under dagen, kritisera eller älska. Ni väljer!
 
//Vilden
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0