Idre 3-dagars dag 1

 
 
Idag blev det en fin dag rent vädermässigt. Lätta moln sträckte sig över dagens tävlingsarena Burusjön och det bjöds in mygg och knott på festligheterna. Dagens område var klurigt och detaljrikt, det var många mossar och höjdkurvor att läsa på och det resulterade i många misstag för egen del. Loppet i helhet var en besvikelse. Inte för att terrängen inte höll upp till förväntningarna eller att kontrollerna satt fel, utan för att jag orienterade fruktsansvärt dåligt. Jag sprang knackigt hela vägen från start till mål vilket resulterade till två mindre bommar och en bom som jag kallar för minken. Vad den taktiken innebär tänker jag inte fördjupa mig i, men det är som att bomma med atomvapen. Livsfarligt. Terrängen häruppe är jättefin och det gäller att njuta medan man kan för ett besök hit dröjer minst till nästa år, då det är dags för Idre 3dagars igen. Ett sjukt underskattat arrangemang. Nåja, jag kommer springa betydligt bättre imorgon när det ska bli svårare och en till motståndare (?), Filip Ivarsson, ansluter till fjället som efteranmäld. Hur mycket vana han har av terrängen är oklart, men han gör fan inga misstag. Idag har jag dessutom köpt kartan över nipfjället-städjan. En stor karta i 1:10000 och kommer bli fin på väggen hemma.
Dagens bana med hur jag tog mig an den:
 
Här finns många misstag som man undrar vafan jag gjorde. Det vet jag inte själv.
(Får tyvärr inte upp i större format, kanske dags att skaffa kartarkiv?)
/Vilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0