Midsommarloppet, Städjan och Idre 3-dagars

I torsdags sprang jag Midsommarloppet. En lokal löpartävling som lockar de lokala invånarna. Själva upplägget är inte mycket att berätta om. Du väljer en bana, 5 eller 8 km (finns fler för yngre generationer) och springer så snabbt du kan. Svårt? Nej, tänkte väl det.

 

Jag sprang 8 km-klassen och kom iväg i bra fart, Ingen toköppning men jag tryckte ändå på. Gick bra fram tills det var cirka 2 kilometer kvar, då började låren kännas tunga och jag kunde inte trycka på som jag tidigare gjort. Mina ben har varit lite sisådär från när jag sprang ultran och blir det inte bättre tills nästa vecka, eller veckan därefter tänkte jag i alla fall göra ett försök att cykla ner till en sjukgymnast. Tiden på banan var inte vad jag hoppats på och för att inte riskera att skämma ut mig inför PersaRN så tänkte jag inte skriva ut den. Det låter jag den lite mera research-sugna ta reda på. Jag har viktigare saker att göra, som att t.ex. skriva ett par meningar om dagens klättring och veckans tävlingar.

 

Just nu sitter jag på en stol i stuga 102 i Idre fjäll. Anledningen till att jag åkt så här långt upp är helgens tävlingar som lockade. För er som inte är pålästa så är Fjäll-OL,Fjäll-sprint och idre 3-dagars ett arrangemang med fin terräng, bra banor signerade kart-bosse och våfflor. Man åker inte härifrån utan att köpt MINST en våffla och ätit den på fjället. Ibland hittar man ljusglimtar i livet. Ibland.

Dagen till ära har jag suttit i en bil i fem timmar innan jag anlände till denna fristad. Jag satte på mig träningskläderna direkt och sprang upp på Städjan. Cirka 780 höjdmeter uppför och lika många höjdmeter nerför blev det efter mitt joggpass. Fördelat på ungefär 12,7 km.

Oftast har man otur med väder och idag var inget undantag. Dimman låg tät över toppen och inte såg man många meter, men fint var det. Jävligt fint.

 

Under min vistelse ska jag också försöka lägga upp kartor och skriva sammanfattningar om varje dag.

 

Peace

//Vilden  


Kommentarer
Postat av: Killen med kollen

Här är resultatet för er som är intresserade och inte orkar/kan få tag i det själva.

http://home.koping.net/hagerstagf/startsida/motion%208km%202013.pdf


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0