Brunkdagen

Idag har det varit en fin dag i Uppsala. För min del blev det ett bra pass ute i storvreta med skidor. Att pricka rätt med vallan är svårt och oftast sluter det med att man slänger stavarna och går hemåt. Men inte idag. Idag hittade jag det ultimataste sättet att preparera sina skidor, nämligen att inte lägga på någon valla alls. Precis det gjorde jag idag och efter 1 timme började det bli jobbigt att bara staka, efter ytterligare 30 minuter var det ett helvete och 30 minuter efter det spelade djävulen ett spratt med mig. 2 timmars plågsamma lidande fick jag stå ut med innan jag ens kunde tänka på att åka hem igen. Som tur är fick man sällskap av Malin, som höll mig vid gott mod när vi gick förbi bussen vi skulle hoppat på.
 
För PersaRN's del blev det två och en halv timmes löpning i motvind. Han klagade dock inte utan la sig i ett hörn och grät, som man ska göra.
 
Flera frågor har dykt upp om vart julkalendern har tagit vägen och för att lugna er läsare så är det strul i systemet, men det kommer upp två luckor imorgon som en kompensation!
 
/Vilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0