Vintern är här

Vintern har anlänt till Uppsala. Ned emot -20 grader och snön täcker marken fint. Snart åker jag hem och hämtar skidorna.
Helgen har spenderats med att träna väldigt fina träningar från UTH (Uppsala-träningshelg för de icke-orienterarna som inte förstår sig på oss). Kylan hade inte något emot att störa oss, men annars var det väldigt fina förhållanden.
 
Dagen har varit väldigt kall, mörk, trist och jag gillade det. Det fanns inte mycket att klaga på förutom kylan som trängde igenom det mycket dåliga klädvalet, men jag är inte bitter. Tvärtom. Jag ser fram emot att under vinterns hårda dagar leverera hårda pass dag efter dag för att i vår kunna springa bra på bland annat ultralång-SM. Där DR.OOS dump nog valt att slå vad med mig om vem som vinner.  Idag, efter att vi på OLGY pratat om att inte träna för mycket när det är kallt ute, begav sig två tappra herrar ut i den isiga kylan och avverkade ett härligt 90 minuters löppass. PersaRn, som förövrigt är van med den stränga kylan, valde att strunta i vantar och sprang lättklädd runt Uppsala. Jag (Vilden) blev sannerligen ispirerad av hans klädval och tänkte att jag ska bli som honom när jag blir stor. Men inte än, jag har 12 månader kvar till den nivån....
 
/Vilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0