Veckans mysterium - Vilden

(Denna publikation var från början en lucka i olgy.ses julkalender, men censurerades av okända orsaker, här är den i full version)

 

Jag har tagit på mig en väldigt stor uppgift här på OLGY. Jag ska en gång i veckan presentera ”veckans mysterium”. Det finns månget mysterium här på vårat OLGY som har många oklara svar. Jag ska nu försöka utreda alla dessa konstiga myter och mysterium. Ett av många är: Är Vilden en man eller en kvinna? Som jag kommer ägna mig åt här.

Men vad döljer sig bakom denna fasansfulla krulliga kravall (bakgrund och fakta): Jo, Vilden är en väldigt mystisk man/kvinna på vårt vackra elevhem.  Hen gillar att umgås med fruntimmer och sitta inlåst på sitt rum och spela Tribal Wars, som är ett internet spel.

Vilden gillar också att vara i köket, som också tyder på att Hen är kvinna. I köket gör Hen efterrätter och b-sås som vi andra män tycker är ytterst feminint.  En annan sak som tyder på att Hen är en kvinna är att Hen bara tar 50 i bänkpress(man måste ta mer än 50 om man ska anses vara en riktig skogskarl enligt den urgamla bänkpress regelboken). 

Det finns fler kvinnoaktiga saker som Vilden utför, men som jag inte tar upp nu. Men kanske det mest starkaste beviset på att Hen är en kvinna är att Hen själv har uttalat sig själv ett tillfälle vid maten med dessa ord: ” Jag är en kvinna”

Det är oroväckande, jag vet… MEN! Det finns hopp! Jag har bestämt mig för att göra en intervju med denna lustiga varelse, som jag presenterar här:

 

Fullständiga namn: Vilden

Kön: Så mycket man det kan bli.

Årskurs: 1

Klubb: Köping Kolsva orientering

Hemlig talang: En hemlig talang…eeeehhm… att blogga!

Är du en kvinna, varför/ varför inte: Nej, jag har snopp och xy kromosomer, en kvinna har faktiskt xx.

 

5 snabba:

Köket eller snickarboa?

Städa eller spela tv-spel?

Baka eller bajsa?

Steka eller grilla?

Diska eller hugga ved?

Diskussion och analys: Vilden samlade på sig 4 av 5 mans poäng på min snabba 5. Ni kunde säkert gissa ut vilka som är feminina och som var maskulina.  Men jag tyckte ändå att köket där väger upp en stor del på kvinno sidan.  Jag har bestämt mig för att intervjua ytterligare 3 stycken olgysar för att få ett perspektiv på hur dem ser på Samuel Carl Fredrik Vilden som jag kallar allahs ord.

 

Allahs ord:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fullständiga namn: Anonym Aonymson (man)

Klubb: Okänd

Beskriv Vilden med 5 ord: Morgontrött, kakoman, ociviliserad, Judas, ensamvarg

Tycker du Vilden anses vara feminin eller maskulin och varför: Feminin, han tycks inte ha några maskulina vänner.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fullständiga namn: BosseN^ (man)

Klubb: Okänd

Beskriv Vilden med 5 ord: Grov, fjortis, tunn skäggväxt, lätt till gråt

Tycker du Vilden anses vara feminin eller maskulin och varför? Vilden gör sitt bästa, men ibland räcker det inte hela vägen. Hans känsliga sidor lyser lätt igenom och hans hårda fasad brister.  Dagar när detta händer kan man hitta honom i ett hörn målandes på sina naglar med alla möjliga färger och glitter. Jag tycker han anses vara feminin.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fullständiga namn: Mat(h, het är oklart då hon inte har fått information av sina föräldrar om vad hon egentligen heter)ilda Sofie Gustavsson (kvinna)

Klubb: OK Tyr

Beskriv Vilden med 5 ord: Snäll, omtänksam, spontan, social och glad.

Tycker du Vilden anses vara feminin eller maskulin och varför? Jag tycker han är maskulin eftersom jag ser honom som en kille.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Slutsats: Enligt mina intervjuer kan vi läsa av att männen ser han som en kvinna medans den kvinnliga delen av intervjun anser han vara maskulin. Men nu är det dags att sätta ner foten i denna fråga! Är han en man eller kvinna? Svaret är, Nej. Vilden är man. Vilden är en mycket sällsynt sort. Han är en man med kvinnodrag i sitt inre, inge konstig med det. Jag tror alla män innerst inne är lite tjejiga och kanske tvärt om? Jag t.ex. påstås det att jag blundar när det händer läskiga saker i filmer.

Så det är bara att öppna famnen in till mansligan. Här med förklara jag Samuel Carl Fredrik Vilden till MAN. Välkommen Vilden till mansligan. Vi ska lära dig allt! Från mansbrunk till fruntimmer.

 

Xoxo

Kommissarie Beck

(Ingen elev vid Uppsala gymnasieboende har tagit illa upp till detta inlägg)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0