Idre 3-dagars dag 2

Jag vaknade till tunga moln och lätt duggregn. Dagen hade inte börjat som jag hoppats, men jag var riktigt revanschsugen från gårdagens katastrofala lopp. TC var på samma plats som Fjäll-OL och jag hade en aning om ungefär hur banan skulle gå och avslutningen skulle troligtvis bli svår eftersom det var tätt med dvärgbjörkar vilket gjorde att sikten begränsades. Väl vid TC hade regnet upphört men blåsten hade fått upp en rejäl fart. Idag var också dagen då Filip Ivarsson tänkte springa och favoriten stod redo på fjället när jag anlände. Han sprang ut först, men en ovanligt stor bom till tvåan hindrade honom från att prestera på topp.

Mitt egna lopp var ganska hackigt idag igen. Underlaget var väldigt stenigt och mina fötter tog mycket stryk redan till ettan så till tvåan blev det nästan joggfart p.g.a. att det var så himla mycket sten under mossen/laven.  När jag vecklade upp kartan såg jag direkt att det var svårorienterat och det gällde att ha en bra plan. Jag säkrade upp ettan lite extra genom att gå mot ruinerna sedan lilla streckmossen. Fick den helt okej och hade kommit in i loppet bra tyckte jag, men till tvåan gör jag misstaget att leta för tidigt innan jag tillslut kan läsa in mig och fortsätta. Håller i orienteringen hyfsat bra (några riktningsmissar) men mot slutet blev jag tröttare än vad jag borde blivit med tanke på utgången och gör två missar. Dagen bana var väldigt svår och det märktes eftersom det blev jättestora avstånd tidsmässigt. Mot den näst sista kontrollen passade jag även på att vricka foten (igen!), vilket inte var så roligt som man kan tro.

Trots regn och blåst är Idre en plats värd att besöka. Svåra banor som kan lura den bästa och som sätter din teknik på prov. Kan tänka mig att Daniel Roos skulle älska det här, men sälen 3+3 verkar tilltala honom mera. Nästa år ska du hit!

 Dagens bana! gotta er i denna dröm
Vi mötte även Aske på vägen hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0