Långpass i Köping

Jag spenderar helgen hemma i Köping och tar det lugnt. Dricker julmust från Guttsta källa och äter god mat om dagarna. Träning ska också bedrivas och idag var inget undantag.
 
-8 grader och ett lugnt lånpass stod för dagens träning, trodde jag åtminstonde till en början. Jag sprang iväg från staden min och mot ett lugnt och fridfullt pass i skogen. Allt verkade gå bra till en början, men efter en pisspaus tyckte jag att jag såg en älg på ett hygge hundra meter bort. Jag valde i den stunden att undersöka denna underliga varelse och sprang lugnt fram för att hälsa. Jag försökte dra till med ett skämt, men älgen gav mig bara arga blickar. Även hans familj var där och snart fick jag sällskap av 5 älgar som inte tyckte om mina skämt. älghanen tröttnade ganska snabbt på mig när han sprintade mot mig och jag valde i den stunden att visa mitt sanna jag och hoppade upp på en sten där jag kunde sitta tryggt till älgarna travade iväg.
 
Det tog inte lång tid innan jag kunde hoppa ner från stenen, men istället för att vända hemåt till tryggheten valde jag att följa efter älgarna för att säga vad jag tyckte om deras beteende (och för att jag ville sätta tänderna i älgkött). Jag jagade dem över okända bäckar och höjder, genom oöndliga grönområden, men trots det lyckades de att springa ifrån mig. Så där stod jag, helt själv i skogen utan att veta vart jag var, och det blev allt mörkare. Jag sprang åt ett helt random håll och gjorde mig samtidigt beredd att tillbringa natten i skogen med köttätande älgar. Efter en tids letande kom jag äntligen ut på en stig och sprang hem igen mot säkerheten.
 
Livin' the dream
 
//Vilden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0