Sprintträning och Höstlov

I torsdags var det dags för dagen vi alla hade vänat på. Jag, PersaRN, hade lagt riktigt kluriga och utslagsgivande banor ute i ghetto-områderna gränby och salabacke. (Ingen sportident användes av naturliga orsaker). Klockan 7.00 är det uppstigning eftersom jag skulle befinna mig på idrottens hus klockan 7.50 för utsättning av pinnar. När utsättningen var klar träffar jag de andra som skulle träna vid starten. (Många av de som var med på min sprintträning förra året hade inte dykt upp av någon märklig anledning). Som tur var hade ingen hunnit sticka iväg och jag hann informera om följande:

1. Kartan är typ sämst, ingen sprintnorm, utklippt ur hittaut-kartan, typ inget stämmer, seriöst.
2. Undergångar som inte var med på kartan fick inte passeras, för att skapa vägval givetvis, hade allt som inte var med på kartan varit förbjudet att passera hade alla blivit diskade, seriöst.
3. Spring fort och rätt, seriöst.
 
Efter informationen begav sig alla iväg med cirka en minuts startmellanrum. Efter diverse spyor och bommar var alla till slut i mål från den första banan. Ingen klagade, alla var jättenöjda. Sedan sprang vi alla den andra banan och även med den var alla jättenöjda: "Bästa träningen i år", "roligaste jag har varit med om i mitt liv", "jävla svensk sprint".
 
Men nu har vi alla höstlov ska bli skönt att få vila upp sig en vecka nu, men jag saknar alla redan, SERIÖST!!!
 
/PersaRN
 
 
 
 



 
 

Kommentarer
Postat av: Detfattadesetthuspåkartanmenvisstdeärokej

"ingen klagade, alla var nöjda" nej okej så när jag klagar räknas inte det?:(

Svar: vem vet bäst om du klagade, du eller jag? /PersaRN
uppsalaboys.blogg.se

2012-10-28 @ 11:16:41
URL: http://rebeccamartensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0